vrijdag 22 augustus 2014

Septic tank geleegd

Het blijft speciaal communiceren met de gemeente in Asele. Ik had gezien dat de septic tank bijna vol was en ben vandaag naar de gemeente (kommun) gereden om een zuigauto te laten komen. Dat trof dus weer niet. Er zijn 3 medewerkers die daarover gaan. Twee waren vrij en de derde werkt op donderdag en vrijdag in de gemeente Lycksele (125 km verderop). Ik moest maandag dus maar even terugkomen (weer 2 x 25 km rijden). Dat leek me geen goed idee dus ik vroeg naar de naam van de ambtenaar die in Lycksele werkte.
Toen ik die belde bleek die zich niet met de boekingen van de zuigautos te bemoeien. Ik moest dan toch maar maandag opnieuw bellen....

Een uur later hoorde ik de piepsignalen van een achteruit rijdende vrachtauto. Toen ik naar buiten keek, zag ik de gemeentelijke zuigauto die voor de septic tank kwam. Ze moesten toch in de buurt zijn en hadden van de receptioniste gehoord dat ik tevergeefs bij het gemeentehuis had aangeklopt.

Binnen tien minuten was de klus geklaard.

Opnieuw het bewijs dat er, zelfs als je spaak loopt bij een of meerdere beleidsambtenaren, altijd zicht is op een oplossing. Er zijn immers ook uitvoerende ambtenaren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten